Nijkamp advocatuur hecht grote waarde aan de tevredenheid van haar klanten. Ons kantoor zal er alles aan doen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u ontevreden bent over een bepaald aspect van de dienstverlening. Op verzoek kan de toepasselijke klachtenregeling worden verzonden.
Artikel 1 Begripsomschrijving
Klacht: Elke redelijkerwijs als zodanig aan te merken, mondeling of schriftelijk gedane uitlating van ongenoegen betreffende de dienstverlening door de advocaat of andere medewerkers van Nijkamp advocatuur, door of namens de klant kenbaar gemaakt. Hiertoe behoren ook klachten over de financiële aspecten van de dienstverlening.
Klager: De klant of diens vertegenwoordiger die een klacht uit.
Advocaat: De advocaat tegen wie de klacht gericht is.
Medewerker: De medewerker (niet-advocaat) tegen wie de klacht gericht is.
Klachtenregeling: De door Nijkamp advocatuur vastgestelde regeling voor interne klachtbehandeling zoals opgenomen in dit document.
Klachtenfunctionaris: De functionaris en zijn eventuele waarnemer aan wie de controle op de naleving van de klachtenregeling, het adviseren en begeleiden bij of het overnemen van de klachtbehandeling is opgedragen.
Klachtenregistratieformulier:
Het interne formulier ter uitvoering van de in de klachtenregeling vastgelegde procedure.
Artikel 2 doelstellingen
De doelstellingen van de klachten- en evaluatieregeling zijn:
Artikel 3. Informatie bij aanvang dienstverlening
Artikel 4 Interne klachtprocedure
Artikel 5 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
Artikel 6 verantwoordelijkheden klachtenfunctionaris
Nijmegen, 5 januari 2024